Konspirasjonsteori #2: War on terror is a hoax

Takk for alle svar på forrige innlegg. Dere har delte meninger, og det er bra. For de som 1) fortsatt ikke skjønner en dritt, 2) er langt i fra overbevist, eller 3) synes jeg er en idiot av dimensjoner, vil jeg anbefale å se 9/11 Coincidences på youtube. Det er en serie med nitten minifilmer, hvor blant annet disse spørsmålene tas opp: Hvorfor tok visepresident Dick Cheney styringa over NORAD (North American Aerospace Defence Command) den 11. september? Hva må til for at stål smelter? Hvorfor ble all strøm (inkludert elektronisk sikkerhet) kuttet en hel helg i WTC tre uker før 9/11? Hvorfor ble bombehunder fjerna i bygningene før 9/11? Hvorfor insisterte Bush og Cheney å stille sammen under “avhør” med 9/11-kommisjonen, selv om de helst ville avhøre dem separat?

Dersom Bush & Co står bak, betyr det at de kan gjøre så og si hva de vil, og komme unna med det. Derfor er det utrolig viktig å være kritisk til hva verdensledere og autoriteter sier og gjør! Jeg vet at tanken om at den amerikanske regjeringen står bak angrepene mot World Trade Center er helt sinnssyk! Det henger liksom ikke på greip. Hvorfor ville de gjort noe sånt mot sitt eget land!? Det skal frøken Speilvendt forklare nå! Det finnes flere teorier, men de fleste bunner i en fellesnevner:

Tankekontroll, bevisst påvirkning eller hjernevask kan for eksempel brukes i media, i reklamebransjen eller i skolen. Meningen er at den som blir kontrollert, skal tro at han/hun tar valg ut i fra egne meninger, tanker, følelser og holdninger. Jeg kan for eksempel tro at enhver mørkhudet mann som nærmer seg, skal voldta eller rane meg, men egentlig er jeg bare blitt påvirket gjennom flere år med lignende nyhetssaker. Ingen mørkhudet mann har noen gang gjort meg noe som helst! Nord-Korea er et land hvor befolkningen holdes under kontroll på denne måten. Konspirasjonsteoretikerne mener at også USA er på vei til å bli en slik stat.

Hendelsene den 11. september 2001 var bare én i rekka, men den utløsende faktoren til å deklarere krig mot terror og til å få kontroll over det amerikanske folk. Etter 9/11 var det mange sinte mennesker i verden. Amerikanerne hatet muslimene. Muslimene hatet jødene. Og palestinerne og israelerne hatet om hverandre. George W. Bush holdt taler hvor han brukte begreper som war on terror, Al-Qaida, weapons of mass destruction, enemies of the Unites States, we will seek justice etc etc. Folka ble bare sintere og sintere, og var helt med på notene, da soldatene ble sendt til Afghanistan.

Jeg vil henvise til et intervju jeg synes er uhyre interessant! Alex Jones, en av de største 9/11-Truth-aktivistene, intervjuet i 2007 Aaron Russo, en velkjent filmregissør og businessmann i den amerikanske underholdningsbransjen. Russo ble god venn med Nick Rockefeller fra den velstående familien Rockefeller, som har alle bein innenfor bank og finans i USA. I intervjuet forteller Russo blant annet om hans samtaler med Rockefeller og hans og elitens ønske om å oppnå verdensmakt, gjennom å lure folket til å tro at terrortruslene er virkelige!! Se dette 10 minutter lange utdraget (eller se HELE!), og fortell meg om Russo virker troverdig eller klin kokos???

Ikke spesielt loco i mine øyne hvert fall. Det er intervjuer som dette som får meg til å bli EKSTREMT skeptisk og nesten overbevist om at krigen mot terror er en bløff. Hvorfor skal en mann i en slik posisjon juge? Russo hadde visst om elitens idéer i mange år før dette intervjuet fant sted, og han visste at det kunne være farlig å uttale seg. Russo hadde kreft (tror det var prostata), og jeg tror han ville bringe dette videre, før han eventuelt døde (men hørtes ut i intervjuet som at han trodde han ville bli frisk). Han døde desverre et halvt år etter disse opptakene…

For å få alle hjerner i samme tankegang: Rockefeller fortalte Russo at det kom til å bli en event (9/11), og at de etterpå ville invadere Afghanistan og Irak. Unnskyldningen til folket ville være at de skulle ta Osama og Saddam, samt å finne de “enorme lagrene” med “weapons of mass destruction”. (Fint at de aldri fant noen våpen da…) Det endelige målet er å innføre ID-chip, som alle skal bære under huden. Deretter kan de (bankmennene) kontrollere hele verden!

Folk flest fokuserer på hvilket parti de skal stemme på. Rebulikanerne versus demokratene. Det Aaron Russo og andre konspirasjonsteoretikere vil få fram, er at HJERNEN BAK ER DEN SAMME! De villeder folk med debatter og drittslenging mellom partiene, slik at folk ikke ser den egentlige agendaen. Bankmennene står bak med krone og mynt, og bryr seg lite om hvem som vinner valgene. Det er altså wall street som kontrollerer regjeringen, og George og Barack er med andre ord bare marionetter i et skittent spill.

Som en supermakt, må USA overbevise verden om en verdensomspennende trussel (mind control), slik at de kan fortsette å finansiere den militære agendaen og å bygge veien videre mot en global verdensorden. 9/11 var ett av grepene, og selv om man ikke tror på 9/11-konspirasjonen, burde man ikke være i tvil om at USA ønsker mer makt og kontroll over verden. George Bush (Gæmle-Bush) snakket i en tale om ønsket om en ny verdensorden – a New World Order:

Når du hører på talene til Barack Obama, hører du at han snakker om én verdensmakt. Han bare pakker det inn i litt andre ord.

Mer om New World Order i neste innlegg!

WAR ON TERROR – REAL OR FAKE?

PS. Selv om elitens agenda bak invasjonen av Midt-Østen handler om makt og kapital, vil ikke det si at det IKKE trengs en opprydning. Midt-Østen har vært urolig i ælle år, og jeg er sikker på at de trenger hjelp på en eller annen måte. Eller hva?

38 Svar til “Konspirasjonsteori #2: War on terror is a hoax”


  1. 1 Linn 14.10.10 kl. 00:17

    Syns det er litt småskummelt jeg Ida, man blir lissom så i urede, vet ikke helt hva man skal tro på :) Håper du har det bra Ida, supre innlegg.. Får hjernen til å spinne litt ;)

    • 2 Speilvendt 14.10.10 kl. 13:06

      Hehe, håper ikke hjernen din klikker helt da. Man må vel egentlig bare sette seg inn i saken selv, og velge side etter det. Eller så kan man jo være litt sån “agnostiker” på område. Jeg har det bra, har du det bra? x

  2. 3 Gudrun Jona 14.10.10 kl. 00:56

    Har du noen gang tenkt på at dette ikke bare bunner ut i USA? Hele verdens folk er lærte til å tro at vi trenger lederskap, helst en leder (Samme om han er gud, president eller Buddah.) Det at det daglig blir plantet inn i oss hvordan vi skal bli sett på best mulig måte utad. Hvordan noen ting som ikke er så viktige blir fremskyndet og massesnakket om i mediane? (Ta for eksempel den STORE dekningen av redningen i Chile, mens det ellers om i verden dør flere tusener av mennesker hver eneste dag- uten at det blir tatt frem i lyset.)

    I bunn og grunn har jeg alltid følt at jeg er en brikke i et større spill. Vi blir formet slik som folk ønsker og forme oss, og våre følelser og reaksjoner reagerer deretter. Det er stygt å se på foretninger og bransjer som driver med disse tingene, for du lærer etterhvert at alt sammen bare er hjernevask. Tekster er skrevet slik at vi psykisk skal oppfatte dem riktig å ha merlyst eller forståelse for teksten.

    Jeg kunne seriøst snakket om dette i timesvis, men det at det er noe mystisk med verden (og kanskje USA i spissen) er helt sikkert hvertfall.

    • 4 Speilvendt 14.10.10 kl. 13:09

      Jeg er SIKKER på at de som styrer verden vil at vi ikke skal stille spørsmål eller kreve noe svar, at vi bare skal være dumme idioter som følger alt de sier. Helt enig med deg i alt du sier! Dekningen av redningen i Chile er så sykt overdrevet i media…. som vanlig… Det virker som om de plukker ut noen saker, og blåser det opp i det vide og brede. WTF…

      Snakk mer om det!! ;)

  3. 5 Mæggimæn 14.10.10 kl. 03:26

    Du skriver superbra siss! Digger måten du legger det frem på. Det er nettopp disse intervjuene som har gjort at jeg tror på hele greia. Ikke bare dette intervjuet, men også en haug andre. Og detta ække merkelige, gærne, superspesielle konspirasjonsduder… Det er rett og slett normale folk! Skremmende! Ingen tvil om at “The war on terror” er piss. P-I-S-S!!! Hvorfor flyr dem (amerikanerne) ikke på nord-korea? Det frykteligste regimet på jorda… Folk lider mer i nordkorea enn noen andre steder i verden. Hele familier og slekter blir sendt til konsentrasjonsleire for en ørliten fortred. Et helt folk er statister i et teaterstykke. Men nei, det er vel ikke noe å hente i nordkorea…
    Og hvorfor i all verden allierer amerikanerne seg med Israel? Hva faen liksom? Palestinere blir drept som fluer, mens israelerne bygger seg inn i områdene deres dag for dag. Merkelig…

    • 6 Speilvendt 14.10.10 kl. 13:13

      Takkskaruha! Ja, det er intervjuene som overbeviser… hvorfor skal en hel flokk med vanlige mennesker være villige til å risikere livet, eller i hvert fall å bli sett på som tullinger, hvis dette bare var tull? Aaron Russo sa jo at det er MANGE i Hollywood som veit hva som foregår, men som ikke vil risikere å miste fame og fortune ved å stå fram. Eliten plukker fra hverandre de som tør å snakke.

      Israel ja. Skal vel skrive litt om det snart ;)

  4. 7 mellomlinjene 14.10.10 kl. 08:32

    Dette er spennende, Ida! Og du presenterer det hele på en veldig ryddig og publikumsvennlig måte, jeg klarer å henge med. Vet ikke helt hva jeg skal tro enda, men gleder meg til å følge fortsettelsen. At noe ikke henger helt på greip er jeg i hvert fall med på. Husker at jeg reagerte veldig da de aldri fant noe masseødeleggelses våpen-lager. Skremmende, hvis alt dette stemmer. Lurer på om det vil komme for en dag, at hele verden får vite sannheten noen gang? Da må det være Oprah som avslører det, en som hele verden har tillit til.. :)

    • 8 Speilvendt 14.10.10 kl. 13:15

      Takk :) Håper vi får vite en dag, men om det er Oprah som kommer til å presentere det, tviler jeg sterkt på. Alle med makt i USA bør vite om dette.

  5. 9 Annki 14.10.10 kl. 08:58

    Eg vett ikkje ka eg ska tro lengre itte eg har lest dette..?!
    E d ein 3 verdenskrig de vill ha?

  6. 11 M 14.10.10 kl. 13:50

    Dette er VANSKELIG. Det er ingen tvil om at det er mange måter å se på historien på. Jeg sier ikke at amerikanske ledere (eller andre verdensledere) er snille mennesker som aldri har villet gjort noen vondt. Jeg sier heller ikke at det ikke er tilknytninger både til krigen i afghanistan etc via selgere av våpen inn i det hvite hus, etc etc etc… MEN! JEG synes, at hvis vi skal grave oss ned i slike historier, og finne frem til regnestykker som gir 9/11, 11 generelt så kan vi finne det hvor som helst.

    Det er slike “sagn” om ting som står i bibelen og, at hvis du tar tredje bokstav i første kapittel av bok nr 3 og kombinerer det med andre bokstav i bok nr to ETC ETC, så får du frem til det du vil ha frem… skjønner du hvor jeg vil hen?

    Kommentar til videoen om dødsfallene som er “mistenkelige” etter 9/11. Det er vel ikke spesielt mistenkelig at mennesker dør i en ni-årsperiode etter en hendelse. Være det selvmord, togulykker eller annet…

    Men det er vanskelig, det er supervanskelig.. 1. Jeg vil ikke vi skal gå rundt og tro det beste om våre ledere, for som du sier, vi trenger ikke være blåøyde og naive hele tiden. men 2. Skal vi gå rundt og tro at alle vil oss vondt hele tiden? HVEM er det vi skal stole på til slutt? Stoler vi bare på verden om den består av folk vi kjenner personlig fra før av? hvor går skillet mellom å undre seg over situasjoner, og å bli litt obsessive?

    Hilsen hun som bor med en Amerikaner (som verken er demokrat eller (IALLEFALLIKKE) republikaner). Tror han hadde passa bra inn i AP sånn egentlig.. hehe

    • 12 Speilvendt 17.10.10 kl. 19:56

      Enig i at det er vanskelig ja, og jeg er absolutt ikke fanatiker på noe som helst vis. Grunnen til at jeg skriver dette er jo fordi det er megaspennende og en interessant måte å se verden på. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke nødvendigvis tror på alt jeg skriver i disse innleggene.

      Ang regnestykker er jeg enig med deg, det blir for søkt…

      Ang dødsfallene – seff er det ikke rart at folk dør, men når folk som VET noe og som vil vitne i rettet plutselig tar “selvmord”, synes jeg det er mistenkelig.

      Det er en hårfin balanse mellom det å stole på og ikke stole på lederne våre. Personlig stoler jeg ikke på de, men allikevel er det også vanskelig å tro at de er gale nok til å sende fly inn i egne bygninger.

      Hadde vært gøy å høre hva amerikaneren din mener!

  7. 13 Siv 14.10.10 kl. 14:08

    nei nå datt jeg av!

  8. 15 Hakkespett 14.10.10 kl. 18:45

    Spennende og velskrevent. For meg er det litt over det top. En sak har alltid flere sider. Her er det veldig ensidig fokus på en, men det er vel ofte det med konspirasjonsteorier. Venter spent på mer.

  9. 17 Naitzel 14.10.10 kl. 18:47

    Jeg trodde jeg hadde ganske god peiling på dette, men jeg må se meg slått av den uhyre grundige researchen din! Jeg skjønner nå at det jeg har lest bare er toppen av isfjellet. Gleder meg til mer! Og håper du tar med Bilderberg-gruppen og Sanderstølen-konferansen i saken om New World Order :D

  10. 19 Sandra Jeanette 15.10.10 kl. 01:47

    Det ble litt for store ord for min litt mindre smarte hjerne her. Men jeg sier meg enig i hun som har den første kommentaren. Skremmende.

  11. 21 Guro 15.10.10 kl. 10:37

    Et virkelig spennende og interessant innlegg! Dette satte jeg virkelig pris på å lese, og det satte hjernbarken igang for dagen. Selv tenker jeg at en 3. verdenskrig ikke er umulig, da mellom USA og islam (mer eller mindre) – som er nåtidas kamp mellom ideologier. USA har i hvertfall skremmende mye makt (og et unipolart verdenssamfunn er en horibel og skremmende tanke). Og når det gjelder hele 9/11, så ga jo USA terroristene akkurat det de vil ha – masse oppmerkomhet og (unødvendige) sikkerhetstiltak. Samt at de innvaderte midtøsten for å skape fred og for å være “verdenspoliti” (eller, det er i hvertfall grunnene utad…) Medias rolle er jo også gigantisk nå til dags – og kan jo få mennesker til å tro/ikke tro på det meste… Så, da kan man sette pris på noen konspirasjonsteorier som faktisk får man til å tenke i motsetning til alt det hjernedøde babbelet som blir presentert om kjendiser i dagens mediebilde.

    • 22 Speilvendt 17.10.10 kl. 20:07

      Takk for fin kommentar!
      Man kan kanskje si at 3. verdenskrig allerede har begynt, siden såpass mange land er involvert?

      Fint det du sier om medias rolle og konspirasjonsteorier. De får jo oss til å tenke, selv om mye kanskje er satt på spissen :)

  12. 23 Kaisa 16.10.10 kl. 12:09

    Jeg har ikke hatt tid til å sjekke ut bloggen din i det siste, og det er jeg nesten litt lei meg for. Har lest hypnotisert på de siste innleggene dine. Helt herlig lesning, selv om det omhandler et grusomt tema. Jeg har aldri likt Bush, fordi han er konservativ og han har alltid vært litt fishy, men så dypt som dette… wow. Utrolig fornuftige konspirasjoner. Jeg liker det.

  13. 25 liseliten 17.10.10 kl. 00:02

    Du, haha, gjett hvem som prøvde overbevise pappaen sin? Jeg bare “åårrhh! Du får heller lese hva Ida har skrevet om det!! Hun har fordypet seg i dette her, det er ikke tull”. LOL.

  14. 27 Lise 17.10.10 kl. 18:18

    Hei!
    Leser bloggen din ofte. Fant den gjennom Liseliten og Marie Cecilie sine blogger. Ville bare si at den ble enda mer interessant med disse innleggene! Venter skikkelig spent på neste innlegg om konspirasjoner:)

    Lise

  15. 29 IdaPida 17.10.10 kl. 20:02

    hvis spesielt denne saken var et forsøk på mind-control har de i stor grad lyktes i å overbevis en hel verden, det er derfor det er så fantastisk med all konspirister eller hva det heter..
    som tør å ikke bli hjernevaska av alt d andre vil man skal tro.

  16. 30 Speilvendt 17.10.10 kl. 20:12

    I følge konspirasjonsteoretikerne er det hele hvert fall en gedigen mind control-operasjon… og hvis det er sant, vil ikke JEG bli hjernevaska (men heller ikke paranoid).

  17. 31 M 18.10.10 kl. 21:50

    Hei Igjen :)
    First of all, many sides to a story, men jeg fant en interessant side: http://www.debunking911.com/pull.htm (vel, uten pull delen er hele sida). Den forklarer blandt annet hvordan WTC 7 ble truffet av restene av bygning 1/2 som kollapset kunne kollapse i seg selv, uten explosiver, og hvordan det å “pull” noe ned er å dra noe ned med vaiere, ikke å sprenge en bygning kontrollert.

    Anyway. Her er greia. Rundt hele 9/11 var det ganske mange titusener av mennesker, hvis du tenker bare på hele området rundt Manhattan og alle som jobbet der var det mange mennesker involvert. Når du legger til alle menneskene som kom til for å hjelpe, alle familiene til de som døde, alle familiene til de som observerte. For det første, som nevnt, det er LANGT innenfor statistikken at noen av disse både dør i ulykker og begår selvmord, vite eller ikke vite ting. For det andre, hvis mange av disse menneskene var “med på det”, så ville det vært en hel uhorvelig mengde mennesker involvert, noe som igjen ville føre til en større risiko for å bli oppdaget.

    Ang. alle eksplosjonene og lydene som høres ut til å ha satt i gang fallet på bygninger. 1. Når du hører slike lyder, etasjer som knekker, bygninger som faller, hva skal du ellers beskrive lyden som annet enn en eksplosjon? Ang. overoppheta stål: stål smelter ved høyere temperatur enn flybensin brenner -dette er nok ingen hemmelighet. Og stålkolonner i bygninger (sjekk nærmeste parkeringshus/kjeller) er beskyttet med brannbeskyttelse i form av skum/betong. Disse ble ved at flyene krasja med den kraften de gjorde inn i bygningene revet av enkelte stålkonstruksjoner inne i bygget. Stål, om det ikke SMELTER, så SVEKKES det stort av høye temperaturer. Det var ikke bare flybensin som brant inne i bygningene, det var kontorpapir, pc’er, pulter, stoler, etc etc etc etc.. Dette kan nå ganske høye temperaturer i seg selv. Når en etasje i en bygning kollapser, så vil den kinetiske energien/kraften til denne etasjen i seg selv være ADSKILLIG høyere enn den statiske energien/kraften som etasjen over i utgangspunktet hadde. Dette vil føre til at kraften som øves NEDOVER i bygget blir noe helt vannvittig mye større enn at en bygning står rett opp og ned i (om du vil) “balanse”.

    Jada, dette er noe merkelig skrabla sammen, jeg er ikke alltid like god å forklare ting, og særlig ikke når de halvveis oversettes.. men jeg vil bare ha frem poenget mitt… At dette skulle være en FULL konspirasjon er bare FOR komplisert.. og mange av sidene som forklarer den såkalte konspirasjonen tar bort enkelte deler, og forklarer mange Half-truths. For at en konspirasjon skal lykkes bør minst mulig folk være med i den. Jeg er enig i at Irak krigen, og til dels Afghanistan krigen ble mye basert på 9/11, men det var en nydelig mulighet for å starte en krig de hadde sikla på lenge. DEN konspirasjonen er ikke bare tenkt, den er også bevist (og er ganske obvious -finnes en dokumentar om det fra PBS).
    Som sagt, mange sider til samme sak -sjekk ut sida :)
    Og det er hva jeg, og min amerikaner sånn shortly mener om det. Hey, du kan jo bare stikke innom en dag så kan vi prate om det IRL :)

  18. 33 Hanne 18.10.10 kl. 22:43

    SV: Jajaja, jeg skrev om det i innlegget før! Pakken. heter det :-)

    Og Toro er homofil da, men han er jo veldig søt ;-) og ikke minst kjendis.

  19. 34 Kaisa 19.10.10 kl. 21:02

    /Haha, har faktisk det, ja. En veldig grei kar. Nå gjelder det bare å bli lei ham før jeg må hjem ellers blir jeg depressiv. Haha, så kynisk altså.

  20. 35 Ingvild 20.10.10 kl. 15:51

    Alltid like kjekt å lese innlegga dine. Skulle ønske eg var like smart som deg.
    :-)

  21. 36 Madelaine Desirè 21.10.10 kl. 00:15

    Du skriver utrolig bra, skikkelig spennende blogg! :)


  1. 1 Konspirasjonsteorier | Music is what feelings sound like Tilbakesporing08.11.10 kl. 22:19
  2. 2 Leserstorm « Speilvendt Tilbakesporing27.11.10 kl. 00:49

Legg igjen et svar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Log Out / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Log Out / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Log Out / Endre )

Kobler til %s




Ida, 28. Jeg er selvutnevt skribent, fotograf og fotoregissør, og mine verktøy er Mac, Panasonic Lumix G10 og Photoshop CS4. For tiden blogger jeg fra Paris, hvor jeg bor med et stykk fransk mannebein, derav franskbeinet. Jeg har to oppmerksomhetssyke alter egoer, Gerd og Paris, som dukker opp her av og til.

Denne bloggen er dessverre avsluttet, men legg gjerne igjen en kommentar om du vil ha adressen til min nye blogg.

BLA I MITT ARKIV

Bloggen skrives av © Ida Sundmoen Dahle og er underlagt lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. Forfatter er selv ansvarlig for innhold.

Bloglovin'-ikonet er laget av Guðrún Jóna, www.hodetmitt.no.

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 32 andre følgere